TMF:s ”Chair of Attention” tog hem Månadens digitala kampanj
”Chair of Attention” utsågs före jul till månadens digitala kampanj av tidningen Resumé. Contentbyrån Edelman Deportivo och TMF tog fram klassrumsstolen och möbelinnovationen ”Chair of attention” för att råda bot på ett dolt samhällsproblem -att många flickor med ADHD har det extra svårt i skolmiljön.
Med stolen, som är en del av TMF:s initiativ Trä- och möbelexperimenten, TM_X, vill TMF visa hur trä- och möbelindustrin kan bidra med samhällsnytta och driva innovation.
Kampanjen Chair of Attention har hittills nått 14 miljoner i sammanslagen räckvidd och fått över 122 000 reaktioner.
– Att ta hem månadens digitala kampanj är ett fint kvitto på att vi lyckas med vårt arbete med att jobba i framkant med digital kommunikation och med att nå fram till unga, säger Anne Rådestad, kommunikationschef på TMF.
En av flera jurymotiveringar:
”Trä- och Möbelföretagen rör sig in i det digitalas framkant och nosar på möjligheterna inom Internet of Things! Genom att skapa en prototyp för en målgrupp vars kommunikationsbehov ser annorlunda ut lyckas de visa att de är nyfikna på vad framtiden har att erbjuda.”
Unn Swanström, UX-designer, Doberman.
Lämna en kommentar