Ny designvecka i Stockholm lanseras i höst
I höst får Stockholms mässkalender ett tillskott med premiären av designveckan Stockholm Creative Edition, 23–29 september. Bakom arrangemanget står designbyrån Atmosfär by Attar.
Den nya designveckan ägnas helt åt svensk design, men inte enbart möbel och inredning. Tanken är att kreativa företag i olika branscher ska kunna hitta nya sätt att visa upp sig tillsammans med upplevelsen i centrum. Bland annat kommer flera restauranger att vara kopplade till evenemanget som medarrangörer av Stockholm Food Tour.
– Det är ett nätverksbaserat sätt att arbeta på, med utvalda progressiva aktörer i varje bransch, alla med samma höga ambitionsnivå och målbild att etablera ett koncept som växer sig starkare under kommande år”, säger initiativtagarna Ulrika och Philippe Attar. Vi vill bjuda in till en ny mötesplats där kunskap, stolthet och inspiration kring designbranschen kan delas.
Några TMF-medlemmar och utställare som redan är klara för eventet är Fogia, Gemla och Massproductions,
Aktiviteterna kommer att vara utspridda på showrooms, designstudios och pop up-ytor runt om i staden. Men Stockholm Creative Edition kommer även att ha en egen hubb i centrala Stockholm kring vilket några aktörer kurerar unika utställningar, bland andra Beckmans College of Design.
Program och deltagare kommuniceras löpande på designveckans webbplats.
Lämna en kommentar