Mikaela Björling ska lyfta TMF digitalt
Sedan i början av maj har TMF:s kommunikationsavdelning utökats med Mikaela Björling – Digital Content Producer. Mikaela Björling har en gedigen bakgrund som kommunikatör och har jobbat såväl strategiskt som operativt.
Med erfarenhet från arbetsplatser som bland annat Vattenfall och Skandia Fastigheter har hon nu gett sig in i ännu en ny bransch. Mikaela kommer närmast ifrån Svenska FN-förbundet som ansvarig för webb och sociala medier-kanaler där hon bland annat drev utvecklingen av såväl digitala och sociala kanaler som det övergripande kommunikationsarbetet.
Vad innebär titeln Digital Content Producer?
– Det innebär att jag kommer att ansvara för TMF:s sociala medier-kanaler och fylla kanalerna med intressant och engagerande innehåll. Jag kommer även att jobba med ungdomskommunikation i dessa kanaler, för att attrahera fler ungdomar och få framför allt tjejer att få upp ögonen för yrkesprogram inom trä- och möbelindustri i gymnaiseskolan.
Vad lockar med TMF och träoch möbelindustrin?
– Det som lockar mig är tjänsten i sig och utmaningen att bygga upp TMF:s digitala närvaro, genom att skapa innehåll och berättelser som väcker intresse och engagemang för hela den träförädlande industrin och möbelindustrin i Sverige.
– Jag upplevde i ett väldigt tidigt skede i rekryteringsprocessen att det fanns en stark energi och vilja att tänka nytt på TMF, det finns ett driv att hela tiden vilja ligga i framkant, både inom industrin men också i hur man vill bedriva kommunikationsarbetet. Den energin tar jag med mig in i mitt arbete och jag ser fram emot en inspirerande resa med mina nya kollegor som medresenärer.
Lämna en kommentar