Hillerstorp ökar med 78 procent – när svenska folket väljer ”hemester”
I osäkra Coronatider, med rådande reserestriktioner, går utemöbeltillverkaren Hillerstorp starkare än någonsin.
När fler spenderar mer tid hemma, och planerar för hemester i sommar, investeras det i trädgård och utomhusliv i anslutning till egna boendet. Första kvartalet 2021 ökade Hillerstorp med 78 % i omsättning.
– Pandemin innebär att fler återupptäcker sin egen trädgård och uteplats. Vi satsar ordentligt i år och erbjuder både uteklassiker och spännande nyheter. Vi är övertygande om att våra möbler sätter rejäl guldkant på utomhuslivet, säger Jonas Netterström, VD Hillerstorp.
Företaget grundades redan 1929 och har en stor del av sin produktion i Hillerstorp, mitt i det småländska möbelriket. Med en kombination av teknik och hantverk tillverkas här möbler i norrländsk furu, men man här även en ny fabrik i Kina.
Satsning mot den 92:a utomhussäsongen inleddes på NK i Göteborg i början av april.
– Att vi visar våra nya kollektioner på just NK känns naturligt. Varuhuset är en plats där klassisk och modern formgivning möts och skapar nya spännande uttryck – precis som hos oss på Hillerstorp, säger Anders Mårtensson, marknadschef på Hillerstorp.
Lämna en kommentar