Trä & Möbelföretagens medlemstidning

/ Aktuellt / Enkäten / Om webbstrategier

Om webbstrategier

Tilltalande, enkel och lättläst. Det är tre grundkrav en webbplats måste uppfylla för att ha en chans i konkurrensen om kundernas uppmärksamhet. Men hur resonerar medlemsföretagen?

Text Kristofer Sandberg

Vad är det viktigaste för er
när det gäller er webbplats?

Ärlighet varar längst

– Vi satsar mycket på vårt nya varumärke som vi lanserade i oktober 2012, Move Home, där man utifrån 15 modeller bygger ihop sitt eget hus på webben. Det här är även kopplat till en Facebook-sida. Vi var tvungna att ta steget fullt ut och vara transparenta eftersom kunderna har andra behov i dag. Husbranschen är en viktig industri, men den är också svår. Det gäller att vara ärlig, trovärdlig och stå för vad man säger. Därför tror vi att det här konceptet är framtiden. Utöver det så handlar det för oss om att vara idéskapande på nätet.

Roger Simonsson, Marknadschef, Trivselhus

Fångar upp kundens beteende

– Vi lanserade en ny sajt den 1 oktober och det är ganska mycket fokus på detta. Generellt så vill vi inspirera kunderna på webben, men vi har lite olika kundgrupper att ta hänsyn till. Vi har också satsat mer på kundperspktivet och tittat på hur en utomstående söker information. Det ser också lite olika ut beroende på vilken målgrupp man tillhör. Sedan vi gjorde om sidan har vi också full koll på vad besökarna klickar på och vill ha, och kan utifrån det optimera sajten ännu bättre.

Carl-Henrik Nyström, Marketing Manager, Swedoor JELD-WEN Scandinavia

Relaterade artiklar

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte att bli publicerad ( * ).

Om Trä & Möbelforum

Trä- & Möbelforum gavs ut av TMF, Trä- och Möbelföretagen, 2005-2023 men har nu gått vidare i en annan digital form – Inblick.

Ansvarig utgivare

David Johnsson, vd, TMF
Trä och Möbelföretagen