Trä & Möbelföretagens medlemstidning

/ Strategiskt

Strategiskt

  • Kunden visar vägen till bättre webb

    Kunden visar vägen till bättre webb

    Att sprida ditt varumärke till många olika plattformar kan vara ett sätt att öppna fler ögon för dina produkter och tjänster. Men i första hand ska du se över din egen sajt.

  • Vågar man handla med Grekland?

    Vågar man handla med Grekland?

    Det finns fler möjligheter än hinder i den ekonomiska krisen. I alla fall för dem som tittar bortom den vacklande euron. Satsa på de regioner i världen som expanderar och sprid dina risker. Glöm inte heller att det också går att dra nytta av den starka svenska kronan.

  • Finanskrisen födde <br />gemensam strategi

    Finanskrisen födde
    gemensam strategi

    Finanskrisen 2008 slog hårt mot den konjunkturkänsliga träindustrin i Småland. Exporten försvann och ingen vågade bygga nytt. Då föddes insikten om att det krävdes en långsiktig och gemensam kraftsamling över länsgränserna.

  • Släpp lös kraften hos medarbetarna

    Släpp lös kraften hos medarbetarna

    Att ta tillvara medarbetarnas idéer är ett framgångsrecept. "Varje enskild idé är inte häftig i sig. Det är det konstanta flödet av idéer som är intressant", menar Louise Östberg, konsult, forskare och föreläsare. Men hur gör man då för att få struktur på idéarbetet?

  • Kan du lita på dina leverantörer

    Kan du lita på dina leverantörer

    Svagaste länken i hållbarhetskedjan är leverantörerna. Brister den blir inte kvalitets- och miljömärkningar mycket värda.

Om Trä & Möbelforum

Trä- & Möbelforum är en medlemstidning som ges ut av TMF, Trä- och Möbelföretagen.
Trä och Möbelföretagen